Kantylena we Włoszech

W dniach 26.06 - 2.07.2015 r. Kantylena wraz z chórem Sensorium Zespołu Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie oraz chórem Gimnazjum nr 26 im. I. J. Kraszewskiego w Lublinie udała się w podróż do Słonecznej Italii. Najpiękniejsze miasta Włoch, a do tego dwa wspaniałe koncerty    Wyjechaliśmy z Lublina rankiem, by w środku nocy 26 czerwca dotrzeć do miejscowości Tarvisio, położonej niedaleko granicy austriacko - włoskiej. W sobotę zwiedziliśmy jedno z najpiękniejszych i najbardziej niezwykłych miast świata - Wenecję. Do "miasta na wodzie" dopłynęliśmy promem. Przeszliśmy przez Most Westchnień na Plac Świętego Marka, a następnie zwiedziliśmy Bazylikę pod wezwaniem tego świętego. Później szybka sesja fotograficzna przed Pałacem Dożów i ruszylismy w dalszą drogę. Późnym wieczorem byliśmy już na obrzeżach Rzymu.

Dzień 28 czerwca - niedziela, to przede wszystkim wizyta w Watykanie. Plac i Bazylika Świętego Piotra, słońce, mnóstwo ludzi z całego świata i Anioł Pański z udziałem papieża Franciszka. Potem modlitwa w miejscu spoczynku Jana Pawła II. Następnie powrót do hotelu, obiad, chwila odpoczynku i w drogę, na pierwszy koncert, który miał miejsce w Kościele Santa Maria in Vallicella. Chóry Śpiewającej Polski wykonały "Missa pro Sancte Johanni Pauli II" skomponowaną przez  Marka Stefankiewicza, który towarzyszył i akompaniował zespołom.
Czwarty dzień naszego wyjazdu poświęciliśmy na zwiedzanie "Wiecznego Miasta". Zaczęliśmy od zapierającego dech w piersiach Koloseum, by później zobaczyć jeszcze: Forum Romanum, Pomnik Ojczyzny z Grobem Nieznanego Żołnierza, Plac Wenecki, Plac Hiszpański, Fontannę di Trevi i zakończyć naszą trasę na Kapitolu. Później chwila, by skosztować włoskiej kuchni i zaopatrzyć się w niezbędne pamiątki, a następnie przejazd w okolice Asyżu.
Dzień piąty. Już od rana wszyscy przygotowywaliśmy się do popołudniowego koncertu. Najpierw jednak zwiedziliśmy Asyż. Po Bazylice Św. Franciszka oprowadził nas Ojciec Ryszard, wspaniały człowiek -  jeden z pięciu polskich zakonników pracujących i przebywających w Asyżu. Przybliżył nam historię życia św. Franciszka oraz opowiedział wiele fascynujących wydarzeń z nim związanych. Później chwila wolnego, by przyjrzeć się Asyżowi, a potem już koncert. I to bez wątpienia jeden z najpiękniejszych. Chórom Śpiewającej Polski przypadł zaszczyt zaśpiewania w Bazylice Świętego Franciszka. Włoska publiczność nagrodziła nasz występ oklaskami. Później zmęczeni, ale w doskonałych nastrojach udaliśmy się do niewielkiej miejscowości pod Wenecją, gdzie spędziliśmy ostatnią noc we Włoszech. Cały kolejny dzień, zajęła nam podróż do Polski.
Wspaniały klimat, niezwykła atmosfera, wspólne śpiewanie trzech lubelskich chórów. Do tego mnóstwo historii, nowe przyjaźnie i integracja. Wycieczka do Włoch bez wątpienia była przeżyciem, które wszystkim na długo zostanie w pamięci. Wróciliśmy szczęśliwi i z wielką nadzieją, że nie był to ostatni wspólny wyjazd Chórów Śpiewającej Polski.

Wyjazd został zrealizowany przy pomocy finansowej
Miasta Lublin oraz Zarządu Województwa Lubelskiego.